Μια πτήση με διάρκεια 37 χρόνια

Η πτήση που ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη στις 2 Ιουλίου του 1955 και προσγειώθηκε στο Καράκας, στη Βενεζουέλα, στις 9 Σεπτεμβρίου του 1992. 

2 Ιουλίου του 1955, Νέα Υόρκη

Στις 2 Ιουλίου του 1955, η πτήση 914 της Pan American ξεκίνησε από τη Νέα Υόρκη για το Μαϊάμι, στη Φλόριντα, με 57 επιβάτες που ταξίδευαν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Το αεροπλάνο απογειώθηκε χωρίς πρόβλημα, όμως τρεις ώρες αργότερα, όταν θα έπρεπε να έχει ήδη προσγειωθεί, τα ίχνη του είχαν χαθεί. Κανένα σήμα δεν έφτασε στον πύργο ελέγχου στο Μαϊάμι. 

Μετά από επικοινωνία των πύργων ελέγχου στο Μαϊάμι και στη Νέα Υόρκη, η εξαφάνιση της πτήσης επιβεβαιώθηκε. Το DC-4 αγνοούνταν. Οι έρευνες επάνω από τον Ατλαντικό ωκεανό άρχισαν αμέσως, σε όλα τα πιθανά σημεία συντριβής. Δε βρέθηκε κανένα ίχνος, ούτε του οχήματος, ούτε των επιβατών και του πληρώματος. Η ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας ήταν επίσημη: κανένας δεν επέζησε. 

9 Σεπτεμβρίου 1992, Καράκας, Βενεζουέλα

Ο Juan De La Corte, ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο του Καράκας, ενώ βρισκόταν σε επικοινωνία ρουτίνας με κάποια πτήση, είδε ξαφνικά μια κουκίδα να εμφανίζεται στο ραντάρ. Ένα αεροπλάνο βρέθηκε στο κομμάτι του ουρανού που ο Juan είχε υπό έλεγχο. ‘Υστερα από πολλές επαληθεύσεις, διαπίστωσε πως δεν έκανε λάθος. 

Μετά από λίγο, εκείνος και οι συνάδερφοί του μπορούσαν να δουν στον ουρανό ένα παλιό ελικοφόρο επιβατικό DC-4 McDonnell Douglas. Τέτοια αεροπλάνα χρησιμοποιούνταν, πια, πολύ σπάνια.  Η πραγματική σύγχυση άρχισε όταν ο πιλότος του μυστηριώδους αεροπλάνου ήρθε σε επαφή με τον πύργο ελέγχου και ρώτησε στα αγγλικά: «πού βρισκόμαστε;»

Ο Juan τον ενημέρωσε πως προσέγγιζε το αεροδρόμιο του Καράκας. Μετά από μια μεγάλη παύση, ο πιλότος είπε: «Εδώ πτήση Pan Am 914, κατευθυνόμαστε από τη Νέα Υόρκη στο Μαϊάμι με 57 επιβάτες». Τα λόγια του πιλότου μπέρδεψαν τον ελεγκτή ακόμα περισσότερο. Η πτήση βρισκόταν 1.100 μίλια μακριά από τον προορισμό της. 

Google Maps
Η κατάσταση περιπλέκεται…

Όταν ο πιλότος είπε πως η πτήση θα προσγειωνόταν στο Μαϊάμι στις 9.55 το πρωί, στις 2 Ιουλίου 1955, όλοι όσοι βρίσκονταν στον πύργο ελέγχου έμειναν με το στόμα ανοιχτό. Η υπόθεση φαινόταν πολύ περίεργη και δόθηκε απόλυτη προτεραιότητα στην προσγείωση της πτήσης Pan Am 914. Ό,τι κι αν είχε συμβεί, προείχε η ασφάλεια των επιβατών. 

Οι ομάδες διάσωσης ήταν έτοιμες να βοηθήσουν και πλησίασαν το αεροπλάνο μόλις προσγειώθηκε. Όταν ο Juan σιγουρεύτηκε πως το αεροπλάνο ήταν ακίνητο, ρώτησε τον πιλότο: «Το ξέρεις πως σήμερα είναι 21 Μαΐου 1992;». Σιωπή. 

Πριν οι διασώστες προλάβουν να μπουν στο αεροπλάνο, ακούστηκε η φωνή του πιλότου: «Μείνετε μακριά! Φεύγουμε αμέσως!». Το αεροπλάνο, χωρίς καμία άδεια, μπήκε στον διάδρομο, επιτάχυνε και απογειώθηκε. Φάνηκε για λίγο στον ουρανό, μετά μια κουκίδα στο ραντάρ και στο τέλος εξαφανίστηκε, για πάντα. Ποτέ δεν ξαναβρέθηκε ίχνος του και κανείς δε γνωρίζει τι ακριβώς έγινε εκείνη τη μέρα στο αεροδρόμιο του Καράκας. 

Πόρισμα

Η ιστορία μοιάζει ύποπτη κι έχουν ειπωθεί πολλά για την αξιοπιστία της. Είχε δημοσιευθεί και το 1985, 7 χρόνια πριν το περιστατικό του Καράκας, σε ένα αμερικάνικο περιοδικό. Οι λεπτομέρειες ήταν διαφορετικές από εκείνες του 1992, ακόμα και η φωτογραφία του Juan De La Corte.

Το περιστατικό θεωρήθηκε FAKE, έγινε όμως Urban Legend. Πολλές πηγές το αναφέρουν με διαφορετικές λεπτομέρειες. Έχει ακουστεί ακόμα και το γεγονός πως οι επιβάτες γύρισαν μετά από 37 χρόνια στα σπίτια τους, χωρίς να έχουν γεράσει ούτε μία μέρα. 

Λένε πως ένα μικρό ημερολόγιο του 1955 βρέθηκε εκείνη τη μέρα του 1992 στον αεροδιάδρομο που προσγειώθηκε η παράξενη αυτή πτήση. Είναι το μόνο αντικείμενο που κάνει τους λάτρεις των θεωριών συνομωσίας να υποστηρίζουν πως η ιστορία αυτή είναι αληθινή. Κανείς όμως δε γνωρίζει που βρίσκεται σήμερα αυτό το αντικείμενο. Οι ίδιοι λένε μάλιστα, πως μας κρύβουν την ιστορία αυτής της πτήσης, για να μη γνωρίζουμε πως το ταξίδι στον χρόνο είναι εφικτό. Ποιος ξέρει; Μπορεί να μην το μάθουμε ποτέ… 

Φωτογραφία Τίτλου: Πηγή Wikipedia

5 Νοεμβρίου 2020,

Δημήτρης Α. Βλάχος